O problému s Trojskou ulicí jsme se dozvěděli od spolku Klidná Troja, který nás požádal o pomoc. Trojská ulice je zatím průjezdná jen pro cílovou dopravu, zákaz průjezdu ale běžně porušují řidiči vyhýbající se ucpaným Holešovičkám. Před zprovozněním Blanky klidnou ulicí dnes údajně projíždí až čtyři tisíce aut denně.
V ulici se chystá rekonstrukce. Řekli byste, že je to dobrá příležitost nežádoucímu tranzitu zabránit. Zřídit zde například široký chodník, nebo dokonce cyklostezku, po které byste se na kole dostali bez kontaktu s auty od Vltavy až do Kobylis? Omyl. Svažité části Trojské ulice je souzeno stát se přivaděčem Blanky stejně, jako dopadla ulice K Bohnicím a celý průjezd starou Trojou.
V aktuální projektové dokumentaci se zužují chodníky a odstraňují úzká místa ve vozovce. Tři prahy na kilometr ulice zde provoz nezklidní, pro zkracovače zůstane atraktivní.
Spolek AutoMat doporučuje:
V dolní části ulice, kde vede vozovka mimo tramvajovou trať:
V horní části ulice, kde je vozovka v tělese tramvajové trati:
S žádostí, aby byla ulice upravena způsobem, který nedovolí její zneužití pro automobilový tranzit, jsme se obrátili na radní pro dopravu magistrátu a městských částí Praha 7 a 8.
Myslíte, že radnice vyslyší volání místních obyvatel o pomoc, nebo se spíše přikloní k extrémnímu názoru, že nárůst počtu aut je třeba akceptovat a “zprůjezdňovat” Prahu na úkor dalších a dalších míst, kde ještě žijí lidé?
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!