Blanka má nový informační web. Dáme jí spolu se Sylvesterem smysl?
O tom, co se stane v Praze na jaře 2015 po otevření tunelu Blanka, vedení města buď mlží, nebo mlčí. Co se stane proto naznačuje náš trailer se Sylvesterem (pravda, lehce nadneseně), který vás možná dostihl na internetu nebo vy jej na jeho premiéře v Bio Oko minulý týden. Z pohromy v traileru snadno vyskočíme Escapem, v reálu už to tak snadné nebude. Naděje, ale pořád žije. Blance stále můžeme dát smysl, a proto jsme vytvořili nový web: www.tunel-blanka.cz (neplést s oficiálním webem tunelu www.tunelblanka.cz, kde se nedozvíte téměř nic).
Na našem novém webu se zorientujete v celé kauze Blanka (vysvětlené od často kladených otázek přes plané sliby politiků až po odborné studie). Zjistíte, jaké všechny dopravní problémy v Praze s Blankou nastanou (2) a především tu najdete informace a možnosti, co může každý z nás udělat, abychom tuto stavbu využili co možná nejlépe. „Manuál“ jak na to, tu najdou pražští chodci, uživatelé veřejné dopravy, řidiči, obyvatelé dotčených městských částí i ti, kteří chtějí být ještě aktivnější.
Stavbu předražené Blanky dokáže obhájit málokdo ze zodpovědných politiků. Dosud především neřekli, co se stane po jejím otevření, proč se vůbec stavěla. Důsledky otevření (očekávané odborníky na městský rozvoj a mobilitu) a doporučené kroky, co dělat, proto na webu najdou i oni.
„Blanka má smysl jedině, pokud se stane obchvatem centra. Tomu se tak uleví od aut, která zde nemají cíl, ale pouze jím projíždějí,“ říká Vratislav Filler, dopravní expert z Auto*Matu.
Jak toho dosáhnout? Stačí jen zrealizovat zásadní opatření – která na základě zkušeností a dat z projektu Nábřeží žije! navrhl Institut plánování a rozvoje Prahy, a která dále rozšířil Auto*Mat – zejména zabránit tranzitu přes Malou Stranu a Smetanovo nábřeží (1). Smysl Blance ale dají i desítky drobných zlepšení pro veřejnou dopravu, chůzi či jízdu na kole tak, aby byl co nejvíce vyvážen pokles konkurenceschopnosti neautomobilové dopravy, který po zprovoznění Blanky v Praze nastane (3).
Vše na www.tunel-blanka.cz.
Přílohy:
(1)
Změny intenzit dopravy v případě, že se zprovozněním Blanky dojde i na zklidnění centra, nebylo město schopné vypracovat. Přibližný odhad proto z dostupných zdrojů sestavil Auto*Mat sám. Je z něj patrné, že zamezení tranzitu centrem se zprovozněním tunelu nebude mít na dopravu znatelný negativní vliv. Podrobnosti zde.
(2) Problémy tunelu Blanka
Problémy, které Blanka způsobí, si můžete prohlédnout na interaktivní mapě zde nebo přímo na novém webu zde.
(3) Návrhy, které by pomohly dát Blance smysl zde.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!