V listopadu 2007 se iniciativa Auto*Mat vsadila s primátorem Pavlem Bémem o koncovou cenu tunelového komplexu Blanka. Sázka praví, že pokud bude cena vyšší, musí primátor Pavel Bém odpracovat 50 hodin ve prospěch sdružení Auto*Mat. V dubnu 2010 se začalo ukazovat, že cena bude zřejmě vyšší, a my jsme začali sbírat vaše návrhy, jak by si měl Bém těch 50 hodin odpracovat. Nyní, v září 2010 a o jeden propad tunelu později, je čím dál více zřejmé, že primátor sázku prohrál. Píšeme mu dopis a vyzýváme ho k účasti na festivalu Zažít město jinak nebo ke zveřejnění aktuálního rozpočtu dokládajícího opak.
Podívejte se, jaké práce jste pro něj zatím navrhli!
-) Měl by lepit skartovane dokumenty magistrátu.
-) Ať chodí jako Anděl kolem magistrály a rozdává letáky o alternativních způsobech dopravy.
-) Podzemní stavby má rád, na veřejnosti by se asi po svých zásluhách ukazovat nechtěl, takže číštění odpadních stok mi připadá přiměřené.
-) Sázení stromků by pan Bém mohl skousnout a vlastníma rukama podpořit.
-) Vyřizování papírů při žádání o povolení cyklojízd.
-) Navrhuji, aby pan primátor odpracoval oněch 50 hodin úklidem cyklostezek.
-) Navrhuji, aby minimálně 10 hodin z těch padesáti odpracoval Pavel Bém tím, že bude v ulicích rozdávat propagační a informační materiály Auto*Matu.
-) Myslím si, že by bylo vhodné využít postavení a vlivu pana Béma například k prosazení masivní kampaně snažící se přesvědčit motoristy, že normální a ohleduplné není používat k cestám po Praze auto, ale MHD.
-) V cyklistickém dresu bych ho postavil na nejfrekventovanější místa v Praze, vždy na pár hodin, do ruky transparent nasměrovaný k projíždějícím autům s nápisem „Příště jeď na kole! Díky, Pavel Bém“.
-) Rekrutovat dárce Auto*Matu v pražských ulicích, kompletace grantové žádosti (kopírování příloh, úřední ověřování a podobné legrace).
-) Cyklodoprava činí 1,5 % procenta z pražské dopravy. Blanka stojí 26 miliard. Z toho 1,5 % je 0,39 miliard. Ať tedy Bém zapracuje, aby se tato částka investovala do cyklodopravy. Kromě Blanky je tu spousta dalších dopravních staveb – Vysočanská radiála, Pražský silniční okruh (tunely a most v Lahovicích) atd. Ze všech dopravních staveb 1,5 % na cyklodopravu.
-) Mohl by doručovat zásilky po městě na kole během dopravní špičky jako messenger.
-) Montér nájezdů a sjezdů u chodníků s vysokými obrubníky, aspoň v centru.
-) Rozdávat informační letáky o prodražení tunelu Blanka a o jeho dalších negativních dopadech na nějakém hodně frekventovaném místě – například ve vestibulu metra Dejvická.
-) Snažila bych se ho využít konstruktivně. Aby „zažil město jinak“ a aby přímo či nepřímo poté podporoval Auto*Mat. Probrat s ním strategii PR, fundraisungu, použít ho jako prostředníka při jednáních s nějakou firmou či politikem, apod.
-) Když může lézt po svazích Mount Everestu, může jezdit vzadu na popelářském voze.
-) Mě by se líbilo, kdyby opravdu pracoval. Pomáhal v nějakém zdravotnickém zařízení, sběrném dvoře, u dopravního podniku. Kdyby rozvážel po Praze obědy pro seniory, co jsou nemohoucí.
-) Navrhuji aby Pavel Bém deset hodin vysvětloval občanům, proč na Hradčanské není podzemní přechod pod tratí, ačkoliv je v projektové dokumentaci. Pokud by někoho nepřesvědčil, mohl by jej či ji přes koleje přenášet.
-) Měl by hodiny odpracovat při čištění látkových sedaček v tramvajích.
-) Bém by měl jít v noci hlídat do parku u Hlavního nádraží.
-) Během těch 50 hodin by měl řídit dopravu u Bulhara.
-) Mohl by učinkovat ve spotech. Vtipně, v různých rolích (vzpomeňte jeho převlek do taxíků), jak si zažívá peripetie cyklistů, chodců, vozíčkářů…
Návrhy můžete až do ukončení sázky stále zasílat emailem na auto-mat@auto-mat.cz
v Kavárně na Boršově od 18 h
Otevíráme registrace do Květnové výzvy 2025 za nejvýhodnější startovné
Přijměte naši „hlavní" výzvu a zkuste do jeden měsíc do práce na vlastní pohon
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!