Město stále neplní sliby cyklistům

03. 11. 2007, Ostatní


Přes rozhodnutí rady se při rekonstrukcích ne vždy myslí na cyklostezky

Nedávno otevřený úsek Pobřežní ulice v Praze 8 byl zřejmě první velkou rekonstrukcí, za kterou si město vysloužilo pochvalu od cyklistických aktivistů. Vznikla tu totiž doslova vzorová cyklostezka, samostatný pruh pro kola oddělený od zbytku dopravy.

„Oproti rekonstrukci Štefánikova mostu, kde se úplně ,zapomnělo' na cyklistické pruhy, jde o velký posun. v Pobřežní pruhy jsou. Pražský magistrát dokonce zohlednil připomínky sdružení Auto*Mat a na poslední chvíli doplnil i příjezd ke křižovatce,“ pochválil vedení Prahy Tomáš Cach ze zájmového sdružení Auto*Mat, které prosazuje zlepšení situace pro chodce a cyklisty ve městě. Podle Cacha je řešení Pobřežní ulice z hlediska přístupu Prahy průlomové.
Podle statistik, které si nechali zpracovat cykloaktivisté, jsou právě křižovatky nejrizikovějšími místy z hlediska dopravních nehod. Praha proto začíná zahrnovat prvky cyklistické infrastruktury do staveb a rekonstrukcí ulic.

„Mnoho významných investic zatím cyklisty opomíjí a chybí celková koncepce,“ řekl Právu Cach. Právě tím zdůvodňoval absenci cyklostezky na Štefánikově mostu i primátor Pavel Bém (ODS). „Nemá cenu budovat jednotlivé kousky, když chybí celá koncepce nějaké sítě cyklostezek,“ řekl Bém při otevírání mostu, za což si vysloužil kritiku cykloaktivistů.

„Do dnešní doby se takto postupovalo jen výjimečně a zpravidla v rezidenčních zónách s minimálním automobilovým provozem,“ poznamenal Cach.

Zatímco v Pobřežní již cyklistické pruhy jsou, při rekonstrukcích řady významných ulic se s jízdními koly pravděpodobně vůbec nepočítá.

Na magistrátu vznikají seznamy připravovaných rekonstrukcí a nových dopravních staveb s ohledem na cyklistickou infrastrukturu. Je to signál, že magistrát konečně začíná považovat cyklistiku za plnohodnotnou součást dopravy. i tak ale podle aktivistů Praha cyklistům dluží hned několik staveb.

Již dříve radní schválili usnesení, podle kterého by se na pruhy pro kola mělo myslet při každé rekonstrukci, zvláště pak při opravách důležitých komunikací.

***

Kde se na cyklisty zapomnělo

  • Štefánikův most: při celkové rekonstrukci nebyly vytvořeny vyhrazené pruhy pro cyklisty
  • Nábřeží Edvarda Beneše: povodňové opravy vyústily v úzký chodníček se sloupy uprostřed
  • Bubenské nábřeží: opomenutí cyklistů při protipovodňové opravě
  • Chotkova ulice: při celkové rekonstrukci nebyly vytvořeny pruhy
  • Křižovatka u Bulhara a podjezd železnice: nebezpečná křižovatka
  • Náměstí Republiky: naprosto nevhodný povrch
  • Anděl v pěší zóně: s tramvajemi a automobily je zákaz vjezdu cyklistů, nevhodný povrch
  • Sokolovská ulice: rekonstrukce bez prvků pro cyklisty
  • Českomoravská ulice: při přestavbě se na cyklisty zapomnělo
  • Vodičkova ulice: obtížně sjízdná dlažba na důležité spojnici

Regionální mutace| Právo – Praha

Nakrmte AutoMat

Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!

V dalším kroku budete přesměrováni na platební bránu.

V dalším kroku budete přesměrováni na platební bránu.

V dalším kroku uvidíte údaje potřebné k založení platby v bance.

měsíčně 1000,-

Děkujeme mnohokrát za Vaší podporu, moc si ji vážíme.

Prosíme, nastavte si platbu ve své bance podle následujících údajů, abychom poznali, že jde o podporu od Vás.

  • ve prospěch účtu: 2400063333/2010
  • částka: [amount]
  • variabilní symbol: [variable_symbol]
  • vybraná frekvence plateb: [freq]
Něco se nepovedlo
Zpět do formuláře