V listopadu 2007 se iniciativa Auto*Mat vsadila s primátorem Pavlem Bémem o koncovou cenu tunelu Blanka. Sázka praví, že pokud bude cena vyšší, musí primátor Pavel Bém odpracovat 50 hodin ve prospěch sdružení Auto*Mat. Podle vyjádření vedení města z 1. sprna 2012 bude konečná cena Blanky 36 miliard. Bém sázku prohrál.
Máte tip, jak by mohl Pavel Bém jako dobrovolník iniciativy Auto*Mat pomoci, aby byla Praha příjemnějším městem, vyhrajeme-li sázku o cenu městského okruhu? Napište nám!
auto-mat@auto-mat.cz
Nebo na náš Facebook
Anebo na twitteru #50proPavla
1) Ať chodí jako Anděl kolem magistrály a rozdává letáky o alternativních způsobech dopravy.
2) Zdá se mi nedůstojné mu schválně dát nějakou co nejšpinavější práci jako např. hrabání psích výkalů, ale třeba akci na sázení stromků by pan Bém mohl skousnout a vlastníma rukama podpořit.
3) Vyřizování papírů při žádání o povolení cyklojízd.
4) Nové stezky se sice budují, ale s jejich úklidem je to většinou žalostné. Navrhuji, aby pan primátor odpracoval oněch 50 hodin úklidem cyklostezek.
5) Navrhuji, aby minimálně 10 hodin z těch padesáti odpracoval Pavel Bém tím, že bude v ulicích rozdávat propagační a informační materiály Auto*Matu. Dále navrhuji, aby na každé jarní a podzimní cyklojízdě působil jak dobrovolník – špuntař, což je cca 2 hodiny každá akce, takže nejméně na 10 cyklojízdách. To je stále ještě jenom 30 hodin cekem. Zbývajících 20 hodin by mohl odpracovat jako prodejce na stáncích Auto*Matu a prodávat trička a samolepky, aby byl co nejvíce konfrontován s veřejností.
6) Recesistických nápadů by bylo hodně. Nicméně si myslím, že by bylo vhodné využít postavení a vlivu pana Béma například k prosazení masivní kampaně snažící se přesvědčit motoristy, že normální a ohleduplné není používat k cestám po Praze auto, ale MHD.
7) V cyklistickém dresu bych ho postavil na nejfrekventovanější místa v Praze, vždy na pár hodin, do ruky transparent nasměrovaný k projíždějícím autům s nápisem „Příště jeď na kole! Díky, Pavel Bém“. Nebo „Do Prahy vždy bez motoru“ nebo „Kolo nemá motor. Volím kolo! Pavel Bém“, či něco podobného.
8) Cyklodoprava činí 1,5 % procenta z pražské dopravy. Blanka stojí 26 miliard. Z toho 1,5 % je 0,39 miliard. Ať tedy Bém zapracuje, aby se tato částka investovala do cyklodopravy. Kromě Blanky je tu spousta dalších dopravních staveb – Vysočanská radiála, Pražský silniční okruh (tunely a most v Lahovicích) atd. Ze všech dopravních staveb 1,5 % na cyklodopravu. To je práce pro politika, ne poslat ho zametat ulice, to by nám bylo k ničemu.
9) Ať si odjezdí 50 hodin na kole po Praze, ale ne podle toho, kde jsou stezky, ale podle toho, kam je potřeba jet. Ať si zkusí jet v pracovní den v ranní špičce z Ohrady ulicí Jana Želivského mezi hřbitovy, nebo z náměstí Jana Palacha k Mánesu, včetně drkotání po kočičích hlavách dolů na náplavku.
10) Měl by opravit konečně Svatovítskou ulici na Praze 6 a nakreslit na ní přechody pro chodce, neboť zde kvůli výstavbě tunelu Blanka není možné bezpečně přejít ani když je člověk dospělý, natož pak pokud by šlo o samotné dítě. Jsme tady zoufalí a všichni funkcionáři jsou hluší.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!