Zkusíte na měsíc změnit své dopravní návyky, užijete si legaci s kolegy a kolegyněmi nebo dalšími aktivními lidmi z vašeho města a namotivujete i své okolí? Zapojte se sami nebo s celou firmou do 12. ročníku Do práce na kole (nebo pěšky) 2022. Loni se zapojilo 22 114 lidí z 2 102 organizací a firem v rámci 9 213 týmů. Všichni jsme dohromady šetrně překonali 5 425 000 km, tím jsme zároveň ušetřili téměř 700 tun emisí CO2.
Víc o výzvě (vlny startovného, pravidla) najdete v sekci Květnová výzva na našem webu.
Autorkou vizuálu letošního ročníku je známá výtvarnice Eliška Podzimková, která ve své hravé ilustraci poukazuje na radost z jízdy na kole a pocit svobody. Zároveň upozorňuje na důležitost kvalitní a bezpečné infrastruktury pro využívání kola jako ekologického a zdravého dopravního prostředku.
„V pořádajícím spolku AutoMat pracujeme už přes 15 let na tom, abychom dostali do veřejné diskuse téma vlivů dopravy na atmosféru měst i životní prostředí. Jízda na kole by ovšem neměla být jen výsadou sportovců a asertivních jedinců, ale měla by být dostupná všem a bezpečná pro všechny – včetně dětí i seniorů,“ popisují organizátoři a organizátorky Do práce na kole.
A proč se vlastně tisíce účastníků a účastnic do výzvy Do práce na kole od roku 2011 hlásí? „Z každoročních závěrečných dotazníků nám vychází několik hlavních motivací. V období pandemie se naše akce ukázala jako jeden z mála (zábavných a zdravých) teambuildingů a aktivní doprava zůstala nejbezpečnějším druhem cestování. Lidé také začali víc přemýšlet o potřebě zařadit pravidelný pohyb do běžného pracovního dne z důvodů prevence kardiovaskulárních nemocí i psychických obtíží,“ popisuje Dominika Lenthárová z pořádajícího spolku AutoMat.
Pro dlouholeté účastníky a účastnice Do práce na kole bývá motivací k účasti také tradiční soutěžní tričko, které každý rok navrhuje jiný významný český výtvarník či výtvarnice. To letošní vychází z vizuálu Elišky Podzimkové a ekologický potisk zajistila firma MerchYou.
„Motivací k účasti bývá i možnost změnit svými cestami infrastrukturu ve městě. Anonymizovaná data o tisících realizovaných tras využívá AutoMat při jednání s jednotlivými radnicemi o úpravách konkrétních problematických míst v (cyklo)infrastruktuře. V poslední době jsme se spojili např. s ostravským ateliérem městského plánování MAPPA, který naše data skutečně využívá,“ doplňuje Honza Haruda z AutoMatu.
Registrace potrvá až do konce dubna, postupně se ale zvyšují ceny startovného. Startovní balíčky včetně triček (které slouží i jako volná vstupenka na spoustu doprovodných akcí) se kvůli omezení počtu cest, a tedy emisí odesílají ve vlnách. Proto se vyplatí přihlásit se co nejdříve.
Foto: Lorika, Olomouc, 2021
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!