Na včerejší (22.5.2017) tiskové konferenci prezentovali Adriana Krnáčová a náměstek pro dopravu Petr Dolínek nezbytnost řešit dostavbu Městského okruhu jedině dle magistrátního návrhu (tzv. Blanky 2) a navíc ihned. Ve své prezentaci, která obsahuje nepravdivá fakta a níže ji celou komentujeme, „zapomněli“ několik věcí:
– Aby mohli Blanku 2 snáze obhájit, společně s TSK popírají nárůst dopravy, který způsobilo zprovoznění předchozí části MO – Blanky,
– Blanka 2 se nesmí zprovoznit dříve, než bude hotový Silniční okruh kolem Prahy (podmínka posuzování vlivu na životní prostředí EIA). Magistrát tedy chce Blanku 2 provozovat deset až dvacet let v rozporu s EIA. Dnes žalují Blanku lidé z Holešoviček, za deset let budou Blanku 2 žalovat Prosečtí a Měcholupští,
– EIA na Blanku 2 byla uzpůsobena tomu, aby vyšla kladně. Model dopravy má nižší intenzity s Blankou 2 než bez ní, doprava se ale chová přesně opačně. Roste teprve, až když má pro to dostatečnou kapacitu,
– Blanka 2 se propaguje mapkou ukazující, že doprava poklesne prakticky v celé Praze. Jenže je to pokles vůči fiktivnímu stavu s mnohem silnější dopravou než dnes, který technicky nemůže nikdy nastat,
– Pohřbívá se koncept IPR, tzv. Duál, prý proto, že moc vytěžuje Průmyslovou. TSK ale současně chce k Blance 2 Průmyslovou ještě tiše zkapacitnit, výsledek tam bude tedy stejný s Blankou 2 i Duálem.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!