Auto*Mat vítá rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 1, který Praze přikázal snížit hluk a emise na ulici V Holešovičkách. Náměstek primátorky Petr Dolínek se mýlí, nabízí-li Holešovičkám záchranu jménem Blanka 2. Ta do Prahy naopak přitáhne další auta.
Zprovoznění tunelu Blanka, které situaci v ulici V Holešovičkách způsobilo, bylo podmíněno předchozí dostavbou vnějšího okruhu. Vnější okruh nestojí a Blanka je už více než rok v tzv. zkušebním provozu, který byl opět prodloužen. Tento postup města, kdy překračuje zákon, je zcela nepřijatelný.
Magistrát se brání, že V Holešovičkách dělá co může, skutečně účinným opatřením se ale vyhýbá. K proklamovanému tichému asfaltu měla dávno přibýt světelná závora, bránící zvýšení provozu na Liberecké po otevření Blanky. Holešovičkám a Blance může během několika let odlehčit tramvaj z Kobylis přes Bohnice do Podbaby. Ta je ale nepochopitelně odmítaná starostou Prahy 8 Romanem Petrusem.
Zcela mimo je tvrzení Petra Dolínka, že Holešovičkám odlehčí Blanka 2 – tedy dostavba Městského okruhu přes Libeň a Malešice. Tato stavba ve skutečnosti nabídne na severovýchodě Prahy pouze další dopravní kapacitu, což situaci V Holešovičkách spíše zhorší. Blanka 2 pošle další auta do Blanky, což povede k větším kolonám a návratu tranzitní dopravy do Argentinské a Veletržní.
Postoj Auto*Matu je jasný: má-li být Městský okruh dostavěn, musí to být provedeno způsobem, který na sever Prahy nepřitáhne další auta. Přehodnocení Blanky 2, jejíž přípravu nyní Petr Dolínek usilovně tlačí, je zcela nezbytné.
V tuto chvíli by přetíženým ulicím na severu Prahy daleko více než okruh pomohlo zkvalitnění veřejné dopravy, jejíž konkurenceschopnost zde Blanka totálně zabila. Holešovičkám totiž přitěžuje i to, že lidé dnes nemají pro spojení mezi Prahou 6 a 8 jinou konkurenceschponou alternativu než auto.
Petrusem odmítaná tramvajová trať z Kobylis do Podbaby by přitom dokázala dopravit lidi z Bohnic na Kulaťák za patnáct minut, tedy dokonce rychleji než automobil. Než ubrat na pustých sídlištních komunikacích pár nevyužitých jízdních pruhů, nechá raději v Holešovičkách emisemi zkracovat život svým občanům.
Náměstek pro dopravu Petr Dolínek možná “nemohl” Blanku nezprovoznit, mohl ale její otevření doplnit o kroky, díky kterým by se v ulici V Holešovičkách nezvýšila intenzita dopravy. Institut plánování a rozvoje a Auto*Mat už v roce 2013 navrhovali zřízení světelné závory na Liberecké. Tehdy se ale proti postavila Technická správa komunikací vedená “žábou na prameni” Ladislavem Pivcem a také již zmíněný starosta Petrus. Radní pro dopravu Petr Dolínek ustoupil a kapacitu Liberecké nezastropoval. V důsledku toho se v ulici V Holešovičkách po zprovoznění Blanky zvýšil provoz o 25 tisíc aut za den.
Petr Dolínek teď tuto svou chybu svádí na Zelené, údajně zdržující nedokončený okruh. Sice to není pravda a dostavba okruhu Holešovičky nezachrání, zkušený politik ale ví, co má v okamžiku průšvihu dělat.
Co můžete udělat vy?
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!