Na magistrátním stole jsou zatím dvě varianty dokončení Městského okruhu. Jedna drahá, nefunkční a nelegální, druhá levnější, rozumější a legální, ale ne zcela dotažená do konce. Proto v Auto*Matu momentálně pracujeme na ideálním řešení, které se následně budeme snažit prosadit.
Městský okruh kolem Prahy (MO), který začal vznikat v 80. letech, je téměř kompletní. Na jeho nejmladší část, tunel Blanka, má navázat tzv. Blanka 2 (severovýchodní úsek mezi křižovatkou Pelc-Tyrolka a Štěrboholskou radiálou) a celý okruh dokončit. Současná magistrátní koalice se však zatím neshoduje, kudy přesně Blanka 2 povede, ani jak bude vypadat.
Koaliční ANO a ČSSD v čele s Petrem Dolínkem jako radním pro dopravu zastávají maximalistické řešení v podobě tří tunelů a několika mimoúrovňových křižovatek. Trojkoalice naopak požaduje úspornější variantu, která nebude opakovat chyby Blanky: „Shoduji se s architekty a Institutem plánování a rozvoje Prahy, že Městský okruh má být levnější a rychlejší verze původního plánu. Tedy ne dálnice s tunely ve městě, ale úrovňový městský bulvár,“ řekl Deníku Matěj Stopnický, předseda SZ.
S tím, že má mít okruh městotvorný, nikoli dálniční charakter, souhlasíme. Avšak návrh IPRu obsažený v Metropolitním plánu považujeme stále za předimenzovaný. Např, aby měl okruh podobu “městského bulváru”, musel by mít charakter ulice už v Malešicích – tak ho zde ale IPR nenavrhuje.
Návrh ANO a ČSSD, aneb neučit se z chyb
Návrh dokončení Městského okruhu z dílny ANO a ČSSD je zcela nepřijatelný, protože:
Návrh Auto*Matu
V Auto*Matu právě pracujeme na vlastní alternativě dokončení Městského okruhu, která:
S naším řešením (budeme hotovi v lednu 2017) se obrátíme na IPR, politiky a další klíčové aktéry a pokusíme se je přesvědčit, že je pro pražskou dopravu a město samé nejvhodnějším.
Co můžete sami ihned udělat?
Vysvětlivky:
1) Dopravní indukce je dopravní jev, kdy nabídka nové dopravní kapacity spojení (například zprovoznění nové dálnice, tunelu, mostu atd.) vyvolá nárůst poptávky po ní. Provoz, který se na nové komunikaci objeví, je nejen doprava přesměrovaná, která na tuto novou trasu přechází z jiné trasy, jiného druhu dopravy nebo jiné denní doby, ale také doprava indukovaná (vyvolaná), která se dříve neuskutečňovala vůbec a byla vyvolána vylepšenými podmínkami pro tento druh dopravy. Jinými slovy: čím více/ větších cest pro auta ve městě, tím více aut v městě.
Použité citace:
Deník, 17.12.2016
http://www.denik.cz/regiony/koalice-se-neshodne-na-podobe-mestskeho-okruhu-20161217.html
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!