PRAHA – Česko bude v květnu připomínat spíše Holandsko než středoevropskou zemi. Třetího ročníku kampaně Do práce na kole se zúčastní jedenáct českých a moravských měst, na bicykly nasednou tisíce zaměstnanců. Šlapat možná potkáte i pražského primátora, velvyslance Spojených států či ředitelku Vodafonu. Účastníci se mohou registrovat do 30. dubna na webu dopracenakole.net a vyhrát hodnotné ceny. Cílem kampaně je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice.
Šlapej taky! video
„Cestování do práce na kole zažívá boom. Dorazil k nám trend, který mění atmosféru metropolí západní Evropy a činí je příjemnějšími místy pro život. Stát hodiny týdně v dopravních zácpách a marně hledat místo k parkování už není moderní,“ říká manažerka kampaně Do práce na kole Iva Nevečeřalová z iniciativy Auto*Mat. „Kampaň míří hlavně na lidi, kteří mají sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. Cestou do práce na kole ušetří nejen peníze za benzín a spoustu času, ale také udělají něco pro své zdraví, životní prostředí a dobře se naladí,“ dodává.
„Já taky šlapu,“ říká herečka Petra Lustigová v závěru provokativního klipu, který láká na třetí ročník kampaně Do práce na kole. „Chodím hodně pěšky, MHD a kam to jde, jezdíme s dcerou na koloběžce. Nemusím ani do fitka, cesta po Praze na vlastní pohon stačí. Spřízněnou duši poznám tak, že se na mne usměje,“ vysvětluje herečka, proč souhlasila s natáčením.
Ke kampani Do práce na kole se mohou připojit soutěžní týmy zaměstnanců z jedenácti českých a moravských měst. Na ty, kdo budou jezdit poctivě, čekají hodnotné ceny. Auto*Mat nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance nejvíce podpoří. „Například umístí před své sídlo stojany nebo zavedou bonusy pro zaměstnance dojíždějící na kole,“ vysvětluje Iva Nevečeřalová. Hodnotit se budou i videa a fotografie dokumentující dojížďku do práce.
Registrace je otevřena po celý duben. Účastníci, kteří vstoupí do Klubu přátel Auto*Matu, ji získají zdarma. Soutěžní část kampaně probíhá od 1. do 31. května. Soutěžící budou zápolit v několika kategoriích, připraveny pro ně budou kulturní akce a různá překvapení. Mohou si například speciální aplikací oživit svůj profil na Facebooku. Kampaň zakončí 6. června společenský večer s vyhlášením vítězů v jednotlivých kategoriích.
V Praze se kampaň koná pod záštitou primátora hlavního města Bohuslava Svobody. Mediálními partnery jsou Radio City, TV Nova a Seznam.cz. Každý týden bude náhodně vylosován jeden účastnický tým, jehož členové absolvovali více než dvě třetiny cest do práce na kole, a obdrží balíček cen. Každý účastník dostane navíc tričko s originální grafikou kampaně z biobavlny a speciálním ekologickým certifikátem od firmy OP Tiger z internetového obchodu Čoromoro.cz a startovací balíček, který bude rozvážet TNT Express.
Jedním z tradičních partnerů kampaně je Velvyslanectví Nizozemského království v ČR. „Sám jsem býval aktivním cyklistou, účastnil jsem se i závodů,“ říká nizozemský velvyslanec Ed Hoeks, který se loni zúčastnil Velké podzimní cyklojízdy a chystá se i na letošní velkou jarní. „Praha by si určitě zasloužila větší množství cyklopruhů, aby se lidé mohli pohybovat bezpečně nejen na rekreačních cyklostezkách, ale i v centru města. Na rozdíl od Nizozemska tu sice máte kopce, ale zase není nic jednoduššího, než přidělat na kolo malý motorek,“ řekl velvyslanec.
Kampaň Do práce na kole podporuje také Velvyslanectví Spojených států. „Loni za velvyslanectví soutěžilo více lidí než v prvním roce a já doufám, že jejich počet dál poroste. Těší mě, že jak v České republice, tak ve Spojených státech přibývá lidí, kteří volí kolo jako svůj dopravní prostředek pro cestu do práce,“ uvedla kulturní atašé velvyslanectví Sherry Keneson-Hall, která se chystá na cyklojízdu do Ústí nad Labem.
„Kampaň Do práce na kole je pro nás ideální příležitostí, kdy můžeme něco udělat pro zkvalitnění našeho života ve městě. Náš tým Oranžových šlapek se do kampaně zapojuje už několik let a ani letos si nenecháme ujít příležitost ukázat, že naše firma šlape,“ říká generální ředitel společnosti TNT Express Miloš Malaník,“ jehož společnost je generálním partnerem kampaně. TNT Express bude rozvážet účastníkům kampaně startovní balíčky.
Oranžový tým se ale zapotí. Kampaň Do práce na kole totiž letos probíhá v jedenácti městech: v Brně, Jablonci nad Nisou, Jihlavě, Liberci, Olomouci, Ostravě, Pardubicích, Plzni, Praze, Uherském hradišti a Ústí nad Labem. Podrobnosti ke všem městům lze nalézt na webu kampaně.
Partnerem kampaně je Nadace Vodafone. Mediálními partnery jsou TV Nova, Radio City a Seznam.cz. V regionech kampaň mediálně podpoří Radio Hey. Na kampani se podílel a vytvářel ji kreativec Tomáš Bořil. Propagační videa vyrobilo studio Družina v režii Jana Látala.
Účastníci se mohou registrovat do 30. dubna na webu dopracenakole.net a vyhrát hodnotné ceny. Auto*Mat chce kampaní nalákat obyvatele českých a moravských měst ke každodennímu používání bicyklu. V loňském ročníku sestavily své cyklotýmy divadla, banky i mobilní operátoři. Do kampaně se v Praze zapojilo 2 536 zaměstnanců rozdělených do 829 týmu z 500 firem a institucí. Dokázali by třináctkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 57 tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu. Jízdou na kole uspořili dva a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.
Šlapejte, soutěžte a vyhrajte! dopracenakole.net
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!