Vymezení oblasti, kde je na obslužných komunikacích snížena rychlost na 30 km/h,
Základním principem zklidnění v křižovatkách je přednost zprava.
Nejsou nezbytné zásadní stavební úpravy, doporučují se ale např. zvýšené plochy křižovatek.
Promyšlená propagace a vysvětlující kampaň vedoucí k přijetí opatření a dodržování rychlosti bez náročných stavebních opatření.
V čím rozsáhlejším území je režim zón 30 mimo hlavní místní komunikace zaveden, tím lépe je tato rychlost dodržována.
Zóny tempo 30 ve Vídni v roce 2011. Zdroj Roland De Riz.
Proč chtít plošné dopravní zklidňování?
Na obrázku vidíte rychlost srážky vyjádřenou rychlostí při dopadu na zem z patra výškové budovy. Zdroj: Niels Tørsløv.
Řešení části dopravních problémů. Omezení rychlosti na 30 km/h sníží použití místních ulic jako zkratek.
Zvýší se bezpečnost v ulicích, zejména pro děti. Riziko úmrtí chodce při středu s vozidlem je v rychlosti 50 km/h 55 % (pád ze 3. patra), v rychlosti 30 km/h jen 5 % (pád z 1. patra – viz obr.).
U pěších zvýšíte pocit bezpečí, což má řadu pozitiv i mimo dopravu.
Negativa jsou minimální: časové ztráty jsou zanedbatelné, emise a hluk spíše klesají než
stoupají.
Existují i vedlejší pozitiva, jako je zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu.
Úspora místa umožní zvětšit prostor pro chodce bez snižování počtu parkovacích míst.
(Další informace a argumenty prezentuje náš fact sheet.)
Soubory cookie používáme k vylepšení vašeho prohlížení, k zobrazování personalizovaných reklam nebo obsahu a k analýze návštěvnosti. Kliknutím na tlačítko "Přijmout" vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.PřijmoutOdmítnoutZásady ochrany osobních údajů