Srážky s příčinou nevhodného předjíždění tvoří nejméně 10 % srážek cyklisty a jiného vozidla, souviset s ním však může kolem 30 % všech srážek. U smrtelných nehod je tento podíl ještě o polovinu vyšší.
Srážky způsobené nevhodným předjížděním mají v policejních statistikách desítky příčin. Smrtelných nehod způsobených nevhodným předjížděním je až čtrnáctkrát více než nehod s úzce definovanou hlavní příčinou nedodržení bočního odstupu.
Srážky související s nevhodným předjížděním jsou výrazně častěji smrtelné než jiné typy nehod.
Cyklisté zaviní méně než polovinu srážek s jinými účastníky provozu (cca 40 %).
Po zavedení pravidla 1,5 metru se podíl srážek souvisejících s předjížděním oproti dlouhodobému průměru (32,6 %) mírně snížil (na 30,5 %). Dopady zavedení pravidla lze tedy hodnotit spíše pozitivně.
Přihlaste svou ulici, proluku nebo kavárnu do největších sousedských slavností
Přijměte naši „hlavní" výzvu a zkuste do jeden měsíc do práce na vlastní pohon
7:30 - 9 Stavte se na kávu a něco na zub před Ministerstvem dopravy
Návrh-athlon: Sběr návrhů a podnětů pro účely evidence v databázi Cyklisté sobě, pro naše projektování a předávání na městské části. Od 18:30 v kavárně Anežka.
7:30 - 9:00 Stavte se na kávu, kus řeči a něco na zub. Místo upřesníme
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!