Aktuální analýza nehod cyklistů

22. 07. 2022, Cyklodoprava , LAB

Laboratoř udržitelného urbanismu zpracovala tři analýzy nehodovosti s použitím dat z veřejné aplikace nehody.cdv.cz . Cílem bylo vyjasnit rozsah nehod, kterých se dotýká pravidlo bočního odstupu 1,5 metru při předjíždění cyklisty, a případně ověřit první dopady jeho zavedení na bezpečnost provozu.

Hlavní závěry:

Srážky s příčinou nevhodného předjíždění tvoří nejméně 10 % srážek cyklisty a jiného vozidla, souviset s ním však může kolem 30 % všech srážek. U smrtelných nehod je tento podíl ještě o polovinu vyšší.

Srážky způsobené nevhodným předjížděním mají v policejních statistikách desítky příčin. Smrtelných nehod způsobených nevhodným předjížděním je až čtrnáctkrát více než nehod s úzce definovanou hlavní příčinou nedodržení bočního odstupu.

Srážky související s nevhodným předjížděním jsou výrazně častěji smrtelné než jiné typy nehod.

Cyklisté zaviní méně než polovinu srážek s jinými účastníky provozu (cca 40 %).

Po zavedení pravidla 1,5 metru se podíl srážek souvisejících s předjížděním oproti dlouhodobému průměru (32,6 %) mírně snížil (na 30,5 %). Dopady zavedení pravidla lze tedy hodnotit spíše pozitivně.

Analýza ke stažení:

 

Nakrmte AutoMat

Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!

V dalším kroku budete přesměrováni na platební bránu.

V dalším kroku budete přesměrováni na platební bránu.

V dalším kroku uvidíte údaje potřebné k založení platby v bance.

měsíčně 1000,-

Děkujeme mnohokrát za Vaší podporu, moc si ji vážíme.

Prosíme, nastavte si platbu ve své bance podle následujících údajů, abychom poznali, že jde o podporu od Vás.

  • ve prospěch účtu: 2400063333/2010
  • částka: [amount]
  • variabilní symbol: [variable_symbol]
  • vybraná frekvence plateb: [freq]
Něco se nepovedlo
Zpět do formuláře