Pražští radní připravují dramatické zdražení jízdného pražské hromadné dopravy. Jízdenka má stát buï 18, 20, 22 či dokonce 25 Kč! Zdražení se týká i předplatních kuponů. Takový krok je ovšem v rozporu se zájmy obyvatel Prahy, protože povede jen k dalšímu nárůstu přebujelé automobilové dopravy. Tak jako při všech předchozích zdraženích totiž dá část lidí přednost jízdě automobilem.
„Smutné je, že ti, co se k životnímu prostředí chovají šetrně a využívají MHD, musí platit stále víc, kdežto ti, co ostatním prostředí „otravují“, neplatí kromě benzínu nic,“ komentuje chystané zdražování Vojtěch Toman z Dětí Země. „Místo tahání dalších peněz z kapes Pražanů by město mělo raději hledat úspory v neprůhledném hospodaření Dopravního podniku a jiné zdroje financování, například mýtné za vjezd do centra po vzoru Londýna.“
Zvýšené jízdné má přitom podle propočtů magistrátu přinést jen asi o 200 milionů korun ročně více, což jsou zhruba 2 procenta ročního rozpočtu na pražskou dopravu. „Přestože zdražení přinese do rozpočtu pouze minimální částku, Pražanů se to dotkne velmi nepříjemně,“ varuje Toman.
Radní v čele s primátorem Pavlem Bémem by měli před nezodpovědným zdražováním jízdného odpovědět občanům na několik otázek:
* k jakému úbytku cestujících v MHD v důsledku zdražení dojde?
* o kolik peněz přijde Dopravní podnik v důsledku nárůstu lidí jezdících „načerno“, resp. kolik z výnosu z jízdného půjde na platy revizorů, které bude třeba kvůli tomu přijmout?
* kolik aut přibude v ulicích a jaký to bude mít vliv na další zhoršování kvality života v Praze, která v důsledku enormního nárůstu automobilové dopravy stále klesá (smog, hluk)?
* o kolik se v důsledku toho zvýší počet astmatiků, alergiků, zraněných a zabitých?
Kontakt:
Vojtěch Toman
dz.praha@seznam.cz
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!