Idea podzemních tunelů, jejichž důsledkem by bylo pouze nalákání dalších aut do přilehlých čtvrtí a zalití dalších miliard do betonu, byla postupně opouštěna. V letech 2009-2011 vznikla společná studie Útvaru rozvoje města a Technické správy komunikací – Úseku dopravního inženýrství, která jasně ukázala možnost humanizace magistrály v momentě, kdy bude zprovozněn tunel Blanka. Studie vycházela z podobného konceptu, jaký v roce 2009 navrhoval ve svých studiích (1, 2) také Auto*Mat. Městská studie by byla bývala pod dohledem tehdejšího radního pro dopravu Březiny zapadla, ale Auto*Mat ji v roce 2011 prezentoval veřejnosti a překvapeným starostům městských částí Prahy 2 a 4, čímž ji tak říkajíc „vrátil na stůl“.
Studie hodnotí stávající situaci a navrhuje zklidnění magistrály v úseku most Barikádníků až po křižovatku s Jižní spojkou v době po otevření tunelu Blanka. Navrhuje snížení kapacity magistrály na cca 70 000 automobilů denně (asi ¾ stávajícího stavu) a zmiňuje také variantu většího zklidnění (na 50 000 automobilů denně).
Studie HUMANIZACE SEVEROJIŽNÍ MAGISTRÁLY ke stažení na google drive Auto*Matu
Studie HUMANIZACE SEVEROJIŽNÍ MAGISTRÁLY – Souhrnná informace o studii (1,4MB)
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!