Severovýchodní sekce Městského kruhu, nazývaná také Blanka 2, smí být sice díky podmínkám řízení EIA zprovozněna až současně s celým vnějším okruhem, její povolovací se nicméně chýlí ke konci.
Jakkoliv postupné úpravy záměru doznaly od roku 2012 značného pozitivního posunu díky rozšíření tunelových úseků a návrhu co možno nejvíce městotvorné podoby povrchových částí křižovatek, stále platí, že dostavba Městského okruhu bude finančně extrémně náročná, aniž by přispěla k udržitelnosti pražské dopravy jako celku. Okruh sám o sobě (bez zpoplatnění vjezdu, které lze provést i tak) nevyřeší přetížení vnitřní Prahy automobily a zvýší klimatickou stopu dopravy na území Prahy.
V roce 2016 jsme navrhli alternativní záměr, který nezopakuje chyby první Blanky, který nepovede ke zvýšení provozu v Praze, který současně zlepší podmínky pro používání veřejné dopravy ve východním sektoru města, a který bude levnější a neznehodnotí prostředí města.
Navrhli jsme dostavět městský okruh tak, aby sloužil všem: „Městský okruh pro všechny“.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!