V reakci na „cyklistickou“ stávku veřejné dopravy v červnu 2011 jsme připravili zvláštní výzvu ke třem opatřením pro rozvoj cyklodopravy. Návrhy obsahovaly zónu 30 a plošný průjezd cyklistů centrem, zklidnění Smetanova nábřeží a masivní instalaci stojanů. Tyto výzvy následně odstartovaly dvě naše kampaně. V květnu 2012 jsme uspořádali seminář pro politiky věnovaný podpoře dopravního zklidňování. Zklidnění Smetanova nábřeží postupuje dále právě v roce 2013.
Pro novou Radu vzniklou v listopadu 2011 jsme připravili novou verzi Kuchařky Dobrých kroků jako podněty pro programové prohlášení nové Rady. Směřování tohoto vedení Prahy v dopravní oblasti se nicméně neukázalo přiliš progresivní. Sporné kroky vyvrcholily změnou linkového vedení veřejné dopravy v září 2012. Tehdy jsme pražské politiky požádali k vrácení linkového vedení do předchozího stavu před zářím 2012 a vzhledem k existenci protichůdných expertíz, které nebyly vzaty v potaz jsme tuto žádost spojili s výzvou k odstoupení zodpovědného radního Noska a předsedy výboru pro dopravu Nouzy. V lednu 2013 jsme kriticky vyhodnotili dosavadní působení radního Noska předáním vysvědčení.
V listopadu 2012 proběhla na Prahou na kole výzva čtenářů na změnu nuly v rozpočtu na cyklodopravu pro rok 2012. V rozpočtu se nakonec objevilo aspoň (beztak nedostatečných) 25 milionů. V dubnu 2013 jsme vyzvali radního Noska, aby zveřejnil projekty připravované infrastruktury pro cyklisty, kde byla po realizaci špatných řešení (Michelská, Letenské náměstí) důvodná obava z dalších nevratných chyb. Nežli náměstek Nosek stačil zareagovat, došlo v Radě k další změně (čímž přecházíme k současné situaci).
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!