Iniciativa Auto*Mat vypracovala ke Smetanovu nábřeží dvě studie.
Smetanovo nábřeží, inspirace a argumenty (PDF, 5,5 MB)
Argumenty, které jsme ke Smetanovu nábřeží shromáždili, najdete v naší ideové studii z roku 2011. Materiál není dopravní ani urbanistickou studií, jedná se o sbírku argumentů poukazujících na to, že situace na nábřeží není dlouhodobě únosná. Předběžně se zde analyzuje vliv na různé skupiny uživatelů nábřeží.
Zklidnění centra Prahy v kontextu zprovoznění tunelu Blanka (PDF, 150 kB)
Studie shrnuje zkušenosti z akcí Nábřeží žije!, definuje a stručně popisuje deset možných scénářů řešení Smetanova nábřeží a Malé Strany před nebo po zprovoznění tunelu Blanka, a podrobněji rozvádí mantinely platné pro optimální scénář. Studie si nemůže klást za cíl jeho přesný popis, pokud jde o přesnou podobu dopravního řešení nebo přesné vymezení okruhů vozidel, na které se změna dopravního režimu bude či nebude vztahovat. Detailní vyladění musí být vždy učiněno v dohodě magistrátních organizací (TSK, IPR) a městské částí Praha 1.
Scénář se zprovozněním tunelu Blanka | Hodnocení Auto*Matu | Stručné zdůvodnění |
0. Ponechat současný stav | Neudržitelné | Cokoliv je lepší než toto |
1. Víkendové pěší zóny | Nevhodné | Problémy na Malé Straně |
2. Víkendové pěší zóny + zaslepení Malé Strany | Dlouhodobě nedostačující | Neřeší situaci ve všední den, málo kompenzuje problémy ze zprovoznění Blanky |
3. Minimální úpravy + dávkování dopravy na vjezdu | Naprosto nedostačující | Nekompenzuje problémy ze zprovoznění Blanky |
4. Jednosměrná smyčka | Dočasné, jinak nedostačující | Problémy ze zprovoznění Blanky kompenzuje jen částečně |
5. Pěší zóna na Smetanově nábřeží, zaslepení Malé Strany | Neodpovídá potřebám oblasti | Nevhodné pro rezidenty a místní obsluhu |
6. Zabránění tranzitu na Smetanově nábřeží a Malé Straně | Možný kompromis | Přihlíží k potřebám rezidentů a místní obsluhy |
7. Zabránění tranzitu na Smetanově nábřeží a Malé Straně, doplněné zatraktivněním alternativ | Optimální scénář, možno realizovat od léta 2014 | Přihlíží k potřebám rezidentů a místní obsluhy, nabízí další alternativy |
8. Mýto na Smetanově nábřeží a Malé Straně | Nerealizovatelné, nedostačující | Legislativa neumožňuje |
9. Mýto na Praze 1 | Nerealizovatelné, nedostačující | Legislativa neumožňuje |
Zabránění tranzitu na Smetanově nábřeží a Malé Straně, doplněné zatraktivněním alternativ automobilové dopravě.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!