Stěžejním požadavkem z hlediska automobilové dopravy, na kterém se shodují všechny strany, je dokončení Městského okruhu. Jde ovšem o formu jeho dokončení.
Chceme okruh dokončit v minimálních parametrech, (tedy ne formou dálnice, ale bulváru), a zároveň chceme realizovat doprovodná redukční opatření v souvisejících ulicích, čímž docílíme převedení tranzitní dopravy z okolí okruhu na okruh samotný.
Pokud okruh dokončíme formou dálnice, jak plánuje město, zaplní se auty nejen okruh, ale i jeho okolí (jevu se říká „dopravní indukce“).
Není v možnostech Auto*Matu zpracovat či zadat pro tento návrh dopravní model (který odhadne budoucí intenzity). Koncept nicméně vychází z jednoznačně platného předpokladu, že nebude-li zvýšena celková kapacita komunikací, bude minimalizován potenciál dopravní indukce a nedojde tak k nárůstu intenzit dopravy. Cesty IAD tak budou částečně vykonány jinudy, po komunikacích s menšími negativními dopady na životní prostředí a zdraví.
Demografickou analýzou předpokládaný nárůstu počtu obyvatel Prahy povede při stagnaci intenzit IAD ke zvýšení podílu veřejné dopravy. Kapacitní rezerva VHD je zajištěna zkvalitněním veřejné dopravy a zřízením železniční tangenty s denní obousměrnou kapacitou přes 50 tisíc cestujících.
Funkčnost takto pojatého návrhu nemůže být popřena tím, že pro něj není vypočten dopravní model. Ten ovšem bude samozřejmou součástí dalších stupňů prověřování konceptu nebo jeho obdoby.
Tabulka: Výhledové intenzity zatížení souvisejících ulic automobilovou dopravou
Vozidel za den | 2014 (ročenka dopravy) | MO dle EIA | MO pro všechny |
Úvalská | 25000 | 20 000 (-5) | 5000 (-20) |
Pod Táborem | 20000 | 13 000 (-7) | 1000 (-20) |
Spojovací (u Jarova) | 30000 | 10 000 (-20) | 40 000 (+10) |
Čuprova | 35000 | 90 000 (+45) | 40 000 (+5) |
Povltavská | 20000 | 60 000 (+40) | 20 000 (0) |
Průmyslová (estakáda) | 48000 | 42 000 (-5) | 48 000 (0) |
Koněvova | 17000 | 17 000 (0) | 17 000 (0) |
V Olšinách | 20000 | 30 000 (+10) | 20 000 (0) |
Jana Želivského | 30000 | 30 000 (-0) | 20 000 (-10) |
Českomoravská | 25000 | 20 000 (-5*) | 25 000 (0) |
*) Při současném zprovoznění Vysočanské radiály s intenzitou cca 50 000 vozidel / den.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!