V listopadu 2012 prezentoval náměstek Nosek návrh na dočasné řešení skutečnosti, že Praha po dostavbě tunelu Blanka nebude z finančních důvodů schopna pokračovat ve výstavbě Městského okruhu. Dopravní přetížení severního sektoru Prahy, které způsobí zprovoznění tunelu Blanka, je nicméně třeba řešit.
Představa dočasného vedení městského okruhu předpokládá trasu Průmyslová – Kbelská – Liberecká – V Holešovičkách. Úrovňové křižovatky Kbelské s Poděbradskou a Kolbenovou by byly řešeny nadjezdy, extrémně exponovaná ulice V Holešovičkách pak hloubeným tunelem. Náklady mají být oproti záměru Blanky II asi třetinové.
Řešení nicméně obsahuje několik sporných bodů. Asi největším problémem je vedení obou přemostění Kbelské ulice horem. Druhým je hloubený tunel pod ulicí V Holešovičkách. Jakkoliv bude další zvýšení zátěže v této ulici ničivým důsledkem předchozího špatného rozhodnutí stavět tunel Blanka, není možné ponechat situaci nevyřešenou.
V létě 2012 jsme nezávisle na magistrátu prezentovali vizi podobného řešení. Tento koncept jsme od té doby (do roku 2016) dopracovali do kompromisní podoby, zde jej prezentujeme jako ukázku naší původní představy o dokončení okruhu.
rozdíly oproti záměru magistrátu byly následující:
V letech 2012-13 jsme požadovali, aby byl záměr magistrátu případě dopracován do podoby několika variant (posoudit je nutné zejména variantní řešení křižovatek v Hloubětíně, tunel v ulici V Holešovičkách a různé formy distribuce provozu mezi Českobrodskou, Poděbradskou a Libereckou ulicí). Záměr musí být posouzen z hlediska vlivu na životní prostředí v rámci procesu EIA. To se od té doby dělo, jednotlivé části záměru (obě křižovatky v Hloubětíně a tunel v ulici V Holešovičkách) procházejí od roku 2015 řízením EIA.
Auto*Mat od 2012 dopracoval alternativní koncept do podstatně ucelenější podoby. Ta v roce 2014 vycházela z konceptu „Duálu“ navrženým Institutem plánování a rozvoje, ale doplňovala jej o další úpravy. V roce 2016 jsme tento koncept dopracovali do ucelené podoby záměru zlepšujícího na severozápadě kompaktního města podmínky pro všechny druhy dopravy, a to pod názvem Městský okruh pro všechny.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!