Pojďme se společně zasadit o to, aby plánovaná „humanizace” nebyla jen další promarněnou příležitostí. Připojte se k naší výzvě Dálnice do města nepatří, ve které specifikujeme pět konkrétních požadavků na zadání. Jde o:
Jen takto může být magistrála skutečně „humanizována.“ Souhlasíte? Apelujte s námi na vedení hlavního města, aby k ní přistoupilo poctivě a s ohledem na to nejdůležitější – obyvatele a obyvatelky této lokality. Lokality, kde se kdysi dalo pohodlně procházet a kde se dnes právě kvůli magistrále a 100 tisícům aut denně v podstatě nedá žít.
Podívejte se na naše vizualizace toho, jak by mohla inkriminovaná oblast vypadat, kdybychom přestali upřednostňovat automobilovou dopravu před lidmi. Svým podpisem dodáte naší výzvě větší váhu a podepsat ji může kdokoliv nad 18 let. Na stránkách výzvy najdete i klasickou papírovou petici určenou obyvatelkám a obyvatelům hlavního města Prahy (s trvalým bydlištěm v Praze). Tu si můžete vytisknout a pomoci nám sbírat podpisy ve svém okolí. Podepsané archy nám můžete nosit do kanceláře nebo poslat poštou do Slezské ulice 11. Můžete se také stavit na jedné z pražských cyklosnídaní a cyklosvačině nebo závěrečném večírku Do práce na kole a podepsat ji tam. S vašimi podpisy pak půjdeme za Radou hl. města Prahy s výzvou k zajištění proměny, ze které budou profitovat lidé, životní prostředí, udržitelná doprava i lokální ekonomika.
My jakožto spolek AutoMat jsme se Severojižní magistrálou protínající samé srdce Prahy spjati již od našeho vzniku v roce 2003. Dokumentarista Martin Mareček, jeden ze zakládajících členů AutoMatu, tehdy v bytě poblíž magistrály bydlel. Z natáčení každodenního uzurpování si veřejného prostoru auty na úkor lidí vznikl v roce 2009 nakonec celovečerní film Auto*mat. Přestože se nám na poli veřejného prostoru a udržitelné dopravy podařilo dosáhnout mnoha změn, magistrála je ostudou hlavního města dodnes.
Všechny plány s magistrálou, které za posledních dvacet let vznikly, jsme bedlivě sledovali. A bohužel jsme byli i svědky toho, jak málo se z nich stalo realitou (přechod u Muzea, chodníček k Hlavnímu nádraží). Dokonce ani angažmá světoznámého dánského urbanisty Jana Gehla v roce 2017 neskončilo žádnou změnou k lepšímu. Nyní je reálná šance na změnu a my ji rozhodně nehodláme promarnit.
Připomínáme, že městské dálnice jsou konceptem, který nepatří do 21. století a kterého je třeba se zbavit, abychom se mohli počítat mezi moderní evropské metropole. Připojte se k nám.
Přečtěte si také: 6 měst, která zrecyklovala své dálnice a vrátila veřejný prostor lidem
AutoMat hodnotí zadání humanizace magistrály
Co jsme ohledně magistrály publikovali dříve
Líbí se co v AutoMatu děláme a chcete podpořit naše snahy o přátelštější města pro všechny? Jděte na nakrmte AutoMat přispějte jakoukoliv částkou. Děkujeme.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!