Konkrétně jsme v našem vyjádření odeslaném na Ministerstvo životního prostředí zmínili šest připomínek:
1. korektní hodnocení smysluplnosti radiálně-okružní koncepce v podmínkách Prahy – odůvodnění záměru obecně nadhodnocuje přínos nových staveb pro automobilovou dopravu v těsné blízkosti měst (v metropolitním regionu naprosto převažuje doprava zdrojová a cílová);
2. posouzení záměru ve variantách, a to s dříve posuzovanou regionální trasou – cílem posuzování má být nalezení takové podoby, která bude mít nejmenší negativní dopady, nikoliv zda vybraná varianta projde se zhoršením, které se prohlásí za únosné;
3. posoudit záměr s upřednostněním zájmu ochrany životního prostředí před zájmem na realizaci záměru – posuzování by se mělo dít v zájmu životního prostředí a nikoliv v zájmu realizace záměru;
4. doplnit posouzení o variantu s tramvajovou tratí Bohnice–Podbaba – realizace může proběhnout víceméně souběžně, trať přitom bude mít zásadní dopad na konkurenceschopnost veřejné dopravy;
5. doplnit posouzení o variantu se zprovozněním Městským okruhem ve zkušebním režimu – stavba je deklarována jako priorita hl. města a je v pokročilejší fázi přípravy než posuzované záměry;
6. do podkladové dokumentace a vyjádření doplnit jednoznačné vedení cyklotras dle celoměstského systému – dokumentace je zpracována v takové míře podrobnosti, že v zásadě fixuje řešení cyklodopravy a v řadě lokalit realizaci cyklotras dle platných strategií v plně funkční podobě v podstatě znemožní.
Vyjádření v plném znění najdete zde.
Líbí se vám co v AutoMatu děláme? Podpořte nás, udržitelnou mobilitu a městskou cyklistiku v Česku jakoukoliv částkou a nakrmte AutoMat. Díky!
Blanka 2 má dokumentaci k územnímu rozhodnutí. Pro „razítko” ale musí Praha zavést mýto (15. 03. 2022)
Metro O a Průmyslový polookruh: Dopravní záměry, které Praha potřebuje (10. 02. 2022)
Skutečně plní příprava Městského okruhu podmínky EIA? (29. 07. 2020)
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!