Ve věci probíhající rekonstrukce Podolského nábřeží od Vyšehradského tunelu po ulici Podolskou si dovolujeme vyjádřit nesouhlas z pozice podpory cyklistické dopravy jednak nad změnou dopravního režimu (z C9 na C7 + E13) jednak nad tím, že zde asfalt nahrazuje kluzkou vápencovou mozaikou.
Jsme si vědomi toho, že stavební změna již téměř dokončené stavby není možná, žádáme proto alespoň o zachování dosavadního dopravního režimu společné stezky pro chodce a cyklisty (C9) místo navrhované změny na chodník s povolenou jízdou kol (C7 + E13).
Odůvodnění:
Dosud fungující koexistence chodců a cyklistů v tomto úseku nezakládá potřebu dopravní režim měnit.
Šířkové poměry (4–5 m) dle ČSN 73 6110 vyhovují pro režim C9 i při vyšších intenzitách pěší a cyklistické dopravy.
Dle platných Standardů aktivní mobility, schválených Radou HMP v srpnu 2022, jsou pro nadřazenou trasu A2 přípustné
v koridoru ulice zatížené motorovou dopravou v blokové zástavbě a v oblasti modernistického města:
na spojnicích sídel a čtvrtí:
S ohledem na charakter lokality uvnitř města, kterou lze považovat i za spojnici městských čtvrtí, a prostorové poměry, je tudíž přípustným standardem v daném místě stezka pro chodce a cyklisty (C9), nikoliv však chodník s povolenou jízdou kol. Ten je akceptovatelný pouze v nejnižším standardu. Připravovaný dopravní režim (C7 + E13) je tak v rozporu s platnými Standardy aktivní mobility.
Dále bychom vás rádi požádali o odpověď na následující dotazy:
Proč byl v rámci této rekonstrukce na nadřazené cyklotrase s frekvencí několika tisíc cyklistů denně nahrazen asfaltový povrch pro jízdu na kole podstatně méně vhodnou vápencovou chodníkovou mozaikou?
Proč nebyly na frekventované cyklotrase alespoň zvoleny žulové kostky, které za mokra méně kloužou?
Byla zde uvažována možnost rozšířit přidružený prostor o stávající cyklopruh směrem z centra tak, aby bylo možné vést dělenou stezku až k Vyšehradskému tunelu? Pokud toto bylo uvažováno, tak z jakých důvodů to bylo zamítnuto?
Připravuje v současnosti magistrát a jeho servisní organizace (TSK, DPP a.j.) na některých úsecích celoměstských cyklotras snížení komfortu nebo standardu cyklotrasy, jmenovitě
Jaké kroky učiní Magistrát hlavního města Prahy k tomu, aby byly při budoucích rekonstrukcích a úpravách ulic dodržovány platné Standardy aktivní mobility pro cyklistickou dopravu alespoň v koridorech nadřazených a páteřních cyklotras?
Za spolek Auto*Mat
Mgr. Martin Šotola, martin.sotola@auto-mat.cz
Vyřizuje Ing. Vratislav Filler, Ph.D., vratislav.filler@auto-mat.cz
Od 19:15: hlavní film: Giardinieri d’Assalto - Outlaw Gardeners (76 min., Itálie, 2022, režisér: Angelo Camba)
Srdečně zveme na seminář spolku AutoMat k cyklistické infrastruktuře a udržitelné mobilitě pro zástupce měst a obcí, odborníky*ice a zainteresovanou veřejnost.
Od 19:00 Varieté Utopolis – or a few feet of highway (98 min., Německo, 2024, režisér: Matthias Coers)
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!