Cílem projektu je zjistit měřitelné dopady vybraných opatření udržitelné mobility – dopravního zklidňování, školních ulic nebo nízkoemisních zón – na chování uživatelů veřejného prostoru a přeneseně i na klima, a to v prostředí střední Evropy, kde zatím o dopadech takových úprav neexistuje dostatek přesvědčivých dat.
V praxi to znamená, že budeme sledovat místo, kde má v Praze tento rok dojít ke změně ve veřejném prostoru (dopravní zklidnění, školní ulice, apod.). Budeme sbírat vybraná data o chování lidí a jejich vnímání místa před realizací, a následně po provedení změny. Obdobně budou postupovat i naši slovenští a maďarští partneři. Bude tak možné získat podrobné závěry o dopadech sledovaných změn a srovnat dopady těchto změn mezi různými zeměmi střední Evropy.
Podrobné posouzení situace v místě ještě před realizací dopravního opatření směřujícího na chodce nebo cyklisty tak, aby bylo možné vyhodnotit dopady opatření, je v Praze v zásadě unikátní, a zkušenosti z proběhlého vyhodnocení tak mohou mít značnou hodnotu pro rozhodování o obdobných změnách v Praze i jiných městech ČR. Projekt má podporu dosavadního radního pro dopravu Adama Scheinherra.
Na setkání byly sladěny úvodní práce, zejména se diskutovalo o výběru vhodného opatření v každé zemi tak, aby se daly jejich dopady posoudit a bylo možné je porovnat i mezi jednotlivými zeměmi. Význam pro další práci na projektu i obecně pro zúčastněné spolky má i navázání užších kontaktů se zástupci partnerských organizací: slovenské Cyklokoalície, maďarského Kerekparosklubu a odborných konzultantů Mobilissimus. Další workshop s osobní účastí zástupců jednotlivých zemí proběhne na podzim v Praze, společně s webináři pro odbornou i zainteresovanou veřejnost.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!