Cílem materiálu bylo formulovat požadavky na řešení cyklistické dopravy v okolí železničního mostu a Výtoně, jmenovitě vedení a vzájemné propojení celoměstských cyklotras A2 a A3. Požadavky jsme formulovali na základě městem schválených Standardů aktivní mobility (ke stažení zde), a to obecně, bez ohledu na budoucí podobu železničního mostu.
Výtoň je již dnes hlavním cyklodopravním uzlem na jihu centra Prahy. Význam železničního mostu pro cyklisty dál výrazně vzroste s výstavbou Vršovické drážní promenády a rozvojem Smíchova. Standardy aktivní mobility pro trasu tohoto významu požadují jako základní řešení stezku oddělenou od chodců. Pouze mimo zástavbu (například na mostě) může být stezka smíšená. Tyto standardy je třeba co nejvíce dodržet.
Na základě dosavadních studií a soutěžních návrhů jsme zformulovali požadavky, které by mělo splnit každé řešení železničního mostu, bez ohledu na jeho charakter. Jsou jimi:
Přílohou zpracovaných zásad jsou vzorové situace možného vedení cyklotras, včetně ukázek naopak nepřijatelných řešení.
Analýza je ke stažení zde.
Ukázky možných (včetně nepřijatelných) řešení:
Je vám sympatická činnost spolku AutoMat a chtěli byste podpořit jeho nezávislou a kontinuální práci? Tak přispějte jakoukoliv částkou, ideálně na pravidelné bázi. Nakrmte ten správný AutoMat. Díky!
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!