Sbíráme podpisy pod námitku k Metropolitnímu plánu
Spolek AutoMat zpracovává obsáhlou připomínku k územnímu plánu v kapitolách dopravy a územního rozvoje. Aby měla naše práce větší váhu, sbíráme vaše podpisy, které z připomínky učiní námitku. Potřebujeme získat 200 podpisů.
Proč sbíráme vaše podpisy?
- Naše připomínky se díky zmocnění stanou námitkami, kterými se musí státní správa a samospráva při projednávání konečné verze plánu zabývat, a ne je jen bez většího zdůvodnění odmítnout.
- Zástupce veřejnosti může v případě neuspokojivého vypořádání námitky požádat o soudní přezkum.
Pro podpis si můžete stáhnout podpisový arch zde. Vytištěný společně s podpisy jej prosím zaneste do naší kanceláře Slezská 11 Praha 2 do čtvrtka 30. června 12 hodin. Za vaši podporu moc děkujeme.
Podepsat se můžete také na burze připomínek na Mariánském náměstí v pondělí nebo v úterý 27. a 28. 6. mezi 15 a 20 hod, kde jsou k podpisu i připomínky dalších spolků (Arnika, Pěšky Městem, Rozumná doprava a mnoho lokálních).
Co budeme připomínkovat a žádat v oblasti dopravy?
Silniční síť
- V článcích k dopravě uvedení výroku do souladu s jinými městskými strategickými dokumenty, zejména těmi, které ukládají městu upřednostňovat udržitelnou dopravu a respektovat klimatický závazek.
- Uvedení výroku do souladu s poznáním ohledně dopravní indukce.
- Zavedení etapizace dopravních staveb, tj. zajištění jejich dopravně udržitelné návaznosti, jmenovitě návaznost stavby Městského okruhu na Pražský okruh dle platných podmínek EIA.
- Návaznost vybraných silničních staveb uvnitř Pražského okruhu na jeho zprovoznění a návaznost vybraných silničních staveb na zprovoznění metra D a železničního diametru.
- Korekce kapacity komunikací pro automobilovou dopravu uvnitř Pražského okruhu (v souladu s klimatickým závazkem): návrh Městského okruhu v kapacitně různých variantách; humanizace magistrály; zrušení Vysočanské radiály, Vestecké spojky, obchvatu Březiněvsi, komunikace za Vršovickým nádražím a dalších “zkratek” pro AD uvnitř města; lepší odůvodnění uvažovaných mostů (Rohanského, Dvoreckého pro AD a Podolského); přeřazení Průmyslového polookruhu, Smetanova nábřeží, Karmelitské, Břevnovské radiály a případně dalších ulic do nižší kategorie; alternativně u Břevnovské radiály zrušení.
Veřejná doprava
- Převedení co nejvyššího počtu staveb pro veřejnou dopravu z územní rezervy do návrhu, zejména železničního diametru, staveb vysokorychlostní železnice a řady tramvajových tratí.
- Zařazení co nejvyššího počtu staveb pro veřejnou dopravu jako veřejně prospěšných staveb, zejména řady tramvajových tratí.
- Prověření dalšího rozvoje sítě metra: linky C do Uhříněvsi, linky C nebo O k nádraží Čakovice, linky D na sever Prahy a alternativ řešení radiální linky metra na Žižkov; vložit jako územní rezervu.
- Vložení druhých vestibulů stanic metra Roztyly, Strašnická, Opatov, Staroměstská a dalších.
- Doplnění tramvajových tratí na Zlatý kříž a Příkopy, do Husitské a Koněvovy, spojnice Motol – Nové Butovice – Velká Ohrada, spojnice Spojovací – Jarovská třída – Depo Hostivař, trať Jižní Město – Průhonice, Jižní Město – Písnice – (Jesenice). Prověření přímější varianty trati Bohdalec – Eden – Želivského.
- Definice minimálních kapacit P+R a terminálů BUS a jejich zařazení jako veřejně prospěšných staveb.
Pěší a cyklo
- Zřízení a implementace generelu pěší dopravy.
- Oprava formulací omezující vznik řešení pro cyklodopravu v koridorech stávajících ulic v souběhu s dopravními stavbami a v rozvojových a transformačních oblastech.
- Doplnění odkazu na standardy, kterými se má řídit návrh cyklotras.
- Připomínky formulované v souladu s usnesením Komise pro cyklistickou dopravu č. 34.3. ze dne 7. 6. 2022, požadujícího doplnění cyklotras a veřejně prospěšných staveb.
- Doplnění významných cyklotras o všechny trasy vyžadující chráněný standard z Celoměstského systému cyklotras, které nejsou řešitelné bez stavby nové komunikace nebo úpravy uličního profilu.
- Zavedení cyklotras, které mají studie, jako veřejně prospěšných staveb.
- Doplnění všech celoměstských cyklotras v rozvojových a transformačních plochách formou uličních nebo pěších propojení.
Co budeme připomínkovat a žádat v oblasti územního rozvoje?
- Zpřesnění priorit a kompetencí ÚPčP (Územní plán vymezené části Prahy) vůči regulativům stanoveným v MPP.
- Zezávaznění požadavku pro přednostní zpracování detailnějšího podkladu pro rozhodování v území minimálně ve vybraných transformačních plochách.
- Upřesnění regulativů a vyjasnění jejich priorit pro stavby veřejné vybavenosti v modernistické struktuře – výškové hladiny i přípustnost dalších způsobů využití v rámci stavby.
- Zpřesnění regulativů pro budovy kolem veřejných prostranství vymezených bodem – stanovení významu těchto veřejných prostranství v rámci města.
- Zpřesnění regulace pro park ve volné zástavbě.
- Zpřesnění regulativů pro vnitrobloky v krycích listech jednotlivých lokalit či v rámci typu struktury.
- Stanovení minimálního podílu bydlení i v lokalitách mimo historické centrum – minimálně v rozsahu současně platného územního plánu hl. m. Prahy.
- Jasné vymezení některých používaných pojmů – blok, stavební blok, budova, jiná stavba atp.