[autorizovany-skript]Máte tip, jak by mohl Pavel Bém jako dobrovolník iniciativy Auto*Mat pomoci, aby byla Praha příjemnějším městem, vyhrajeme-li sázku o cenu městského okruhu? Napište nám! V listopadu 2007 se primátor Prahy Pavel Bém rozčílil: „Kluci, když už chcete vystoupit na zastupitelstvu, kdybyste si sakra dali práci s tím, abyste se seznámili s rozpočtem, kdybyste si sakra dali práci s tím, abyste se seznámili s veřejně dostupnými informacemi o tom, jak to vlastně je s tím městským okruhem, abyste tady nevytvářeli fámy, fantasmagorie a chiméry,“ řekl primátor na adresu iniciativy Auto*Mat.
Důvodem Bémovy zlosti byl fakt, že si Auto*Mat dovolil veřejně pochybovat, zda se magistrátu podaří dodržet rozpočet tunelu Blanka, „vysoutěžený“ Metrostavem za 25,7 miliardy korun včetně technologií a DPH. Blanka je nejdelším městským automobilovým tunelem v Evropě a také mimořádně drahou stavbou. Celoroční rozpočet Prahy činí zhruba 40 miliard korun – z něj se financuje provoz veřejné dopravy, školství, péče o zeleň, opravy chodníků a řada dalších potřebných věcí a služeb. V tomto srovnání se zdá, že šestikilometrový tunel za nejméně 25 miliard je špatnou investicí.
Auto*Mat nabídnul rozzlobenému primátorovi sázku. „Já se nesázím, nejsem gambler, a s výjimkou adrenalinových sportů se nevěnuji hazardu. Nevím o žádných dramatických nárůstech ceny městského okruhu.“ Později ale sázku přijal: ,,V případě, že dojde k překročení původního rozpočtu stavby, odpracuji ve prospěch Auto*Matu bezplatně padesát hodin,“ reagoval primátor.
Již v roce 2007 začínalo vysvítat, že stavba se může prodražit. Nyní je prodražení stavby téměř jisté a přemýšlíme tak o tom, jak práci Pavla Béma smysluplně využít. Máte nějaký dobrý nápad? Napište nám! Zajímavé tipy vyvěsíme na internetu a pak o nich necháme hlasovat. Ať sami Pražané rozhodnou, jak by měl primátor pomoci našemu městu.
Metrostav má podle výsledků výběrového řízení postavit část městského okruhu mezi Myslbekovou ulicí a Pelc Tyrolkou za 21 miliardu a 205 milionů korun. Zbylou část ceny tvoří technologie. Celý komplex severozápadní části městského okruhu od Strahovského tunelu až k Pelc Tyrolce má být podle nového harmonogramu zprovozněn v prosinci 2012. Tunely Blanka měly být původně hotové o rok dříve.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!