Mimoúrovňová křižovatka Vltavská při severní části Hlávkova mostu je místem, jaké ve vnitřní Praze jinde nepotkáte. “Brejle” se svištícími auty a orientačně náročná spleť podchodů odděluje Letnou od dolních Holešovic, Hlávkova mostu a Štvanice už od konce sedmdesátých let. Až nyní dochází k zásadnímu zlepšení pro chodce a cyklisty, ale i většinu řidičů.
Nové úpravy křižovatky Vltavská jsou ukázkou toho, že i morálně zastaralou dopravní stavbu, jaká ve vnitřním městě nemá co dělat, je možné víceméně pouze kosmeticky upravit do daleko stravitelnější podoby. Stačí využít dílčího snížení intenzity automobilového provozu a historickou předimenzovanost některých částí mimoúrovňové křižovatky k maximalizaci přínosu pro pěší, cyklisty – a koneckonců i pro motoristy poptávající parkovací stání a plynulý provoz při dodržování maximální dovolené rychlosti a bez agresivních manévrů.
Dle projektanta křižovatky lze základní vlastnosti celého řešení shrnout následovně:
Cyklisté v pruhu z Bubenské na Hlávkův most.
Cyklisté směřující do Bubenské.
Jeden pruh z centra a nová parkovací místa v podjezdu.
Řazení před signalizací v Argentinské je stále původní 2 + 1.
Ochranný cyklopruh umožnil cyklistce předjet kolonu a na zelenou vystartovat jako první.
Převzato, zkráceno a upraveno. Celý článek na webu Prahounakole.cz.
Podepište prosím naši výzvu Město snů, kterou budeme adresovat politikům!
v Kavárně na Boršově od 18 h
Otevíráme registrace do Květnové výzvy 2025 za nejvýhodnější startovné
Přijměte naši „hlavní" výzvu a zkuste do jeden měsíc do práce na vlastní pohon
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!