V sobotu se po půlroční rekonstrukci opět otevřela Korunovační ulice. Pokud byste čekali nějaké městotvorné úpravy, smůla. Výsledkem jsou opět nebezpečná místa pro chodce a cyklisty.
“Svět už nevypadá jako v Praze, tak vypadal v polovině 90. let,” prohlásil světoznámý dánský architekt a urbanista Jan Gehl při své nedávné návštěvě Prahy. Bohužel ani čerstvá rekonstrukce ulic Korunovační a Pod Kaštany nenásleduje současné urbanistické trendy, ale technokratický přístup Technické správy komunikací1, jež všechna možná zlepšení jednoduše zařízla. Změny k lepšímu nepodpořila ani Praha 6 a náměstek pro dopravu Petr Dolínek. Na Korunovační se tak dokonce neobjeví cyklopruhy ani bezpečné přechody, které požadovala Praha 7, ani nedojde na přeměnu poloviny navazující ulice Pod Kaštany na promenádu od Hradčanské k Místodržitelskému letohrádku.
Třešničkou na dortu je pak absence cyklopruhů v koridoru ulice i tam, kde byly v lánech ponechaného asfaltu vyšrafovány stíny s bumlíky proti pojíždění. TSK tak jednala v naprostém rozporu s lednovým usnesením Rady 55/2016.
Sliby, že Blanka svede dopravu do podzemí se tak ani zdaleka nenaplňují. Naopak, i když město stále tvrdí opak, dopravní zatížení na povrchu díky Blance stále stoupá (proč? Tomuto jevu se říká dopravní indukce2) a jejímu dopravnímu apetitu se ještě umetá cestička ze všech stran.
Město i touto rekonstrukcí promarnilo další příležitost ke zlepšení kvality veřejného prostranství a životního prostření v Praze – Korunovační/Pod Kaštany po své rekonstrukci jen potvrzují svou dosavadní funkci dopravního bypassu. Celé nákladné akce je škoda, protože buď se budou ulice za několik let nehospodárně předělávat, nebo se na ně prostě dalších 30 let nesáhne.
Co konkrétně je na rekonstrukci Korunovační/Pod Kaštany špatně:
Co můžete udělat?
Napište MČ Prahy 6, Prahy 7 a Petru Dolínkovi, že chcete zrušit nesmyslný signalizovaný přechod u zastávky Svatovítská.
Vysvětlivky:
1) TSK je příspěvková organizace města zajišťující rozvoj, výstavbu, správu, údržbu a opravy pozemních komunikací a některého dalšího městského majetku na území Prahy (www.tsk-praha.cz).
2) Dopravní indukce je dopravní jev, kdy nabídka nové dopravní kapacity spojení (například zprovoznění nové dálnice, tunelu, mostu atd.) vyvolá nárůst poptávky po ní. Provoz, který se na nové komunikaci objeví, je nejen doprava přesměrovaná, která na tuto novou trasu přechází z jiné trasy, jiného druhu dopravy nebo jiné denní doby, ale také doprava indukovaná (vyvolaná), která se dříve neuskutečňovala vůbec a byla vyvolána vylepšenými podmínkami pro tento druh dopravy. Jinými slovy: čím více/ větších cest pro auta ve městě, tím více aut v městě.
v Kavárně na Boršově od 18 h
Otevíráme registrace do Květnové výzvy 2025 za nejvýhodnější startovné
Přijměte naši „hlavní" výzvu a zkuste do jeden měsíc do práce na vlastní pohon
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!