Zklidnění magistrály před Muzeem. Dvacet let slibů. Teď se už brzy centrum zbaví aut! Konečně! Auta zmizí pod zemí, na povrchu zůstanou jen chodci a tramvaje. V Praze se bude krásně žít. Ale moment, jak se auta pod zem dostanou? A kde budou ty vjezdy do tunelů, rampy a průduchy? Skutečně na ně padne i tenhle poslední park? A bydlí tady lidé, jak ti se dostanou domů? Aha, silnice musí zůstat i na povrchu. Tak to tedy nic moc. Snad to ale pomůže mým kamarádům, kteří také žijí na magistrále. Zeptám se jich.
2024 pouze na vyžádání
– textová část (13 stran, formát pdf, 662 kB)
– textová část (13 stran, formát doc, 724 kB)
– grafická část (14 obrázků pro tisk v zip, formát jpg, 60 MB)
– obrázková prezentace (53 obrázků, formát pdf, 4 MB)
– obrázková prezentace (53 obrázků v zip, formát jpg, 8 MB)
Textová část:
Grafická část:
Zklidnění magistrály před Muzeem. Dvacet let slibů. Teď se už brzy centrum zbaví aut! Konečně! Auta zmizí pod zemí, na povrchu zůstanou jen chodci a tramvaje. V Praze se bude krásně žít. Ale moment, jak se auta pod zem dostanou? A kde budou ty vjezdy do tunelů, rampy a průduchy? Skutečně na ně padne i tenhle poslední park? A bydlí tady lidé, jak ti se dostanou domů? Aha, silnice musí zůstat i na povrchu. Tak to tedy nic moc. Snad to ale pomůže mým kamarádům, kteří také žijí na magistrále. Zeptám se jich.
Náměstí I. P. Pavlova. Jakýkoli den, kterákoliv hodina. Desítky lidí čekají na zaprášeném chodníku s pohledy rezignovaně upřenými na proud automobilů. Auta přejíždějí koleje, lomozí, míjejí strnulé obyvatele o několik centimetrů. Blik, padne zelená, dva týmy chodců vyrážejí proti sobě. Staří, mladí i děti mají 7 sekund na to překonat šestnáctimetrovou vozovku. O sekundu později, za stínem posledního chodce, se zde znovu valí lavina aut. Změní tunel u Muzea něco? Nic. Navždy zde ponechá podmínky pro průjezd 100 tisíc aut denně.
Křižovatka Bulhar. Bydlí v centru. Z domova do práce je to 800 metrů. Přesto každý den čeká na přeplněnou tramvaj, aby vybojovala poslední místo na schůdku u dveří. Ve voze se nedá dýchat, naštěstí jede jen jednu stanici. Proč, když bydlí na Žižkově, kousek od Masaryčky? V cestě stojí křižovatka magistrály Bulhar. Sedm přechodů, deset jízdních pruhů, podchod, hluk, zápach a kolony stojících aut. Každé den jsou těchto nedobrovolných pasažérů tisíce. Změní tunel u Muzea něco? Nic. Navždy ponechá Žižkov odříznutý od centra.
Třída 5. května. Doma máme krásná široká okna. Za okny je nebe a domy na protější straně. Co je pod okny, nevidím. Nesmím okno otevřít. Lidé z úřadu říkali, že musí být pořád zavřená. Větrat nemůžeme. Bydlíme totiž na Pankráci u magistrály. V domech na protější straně jsem nikdy nebyl. Nevím, jak se tam dostat. Magistrálu nelze přejít. Prý jsou kdesi nějaké podchody, je to ale daleko a nerad tam chodím. Prý nám postaví před okny skleněnou zeď. Nevím, větrat stejně nepůjde a na druhou stranu už se nikdy nepodívám. Změní tunel u Muzea něco? Nic. Pankrác již bude navždy rozdělený na dvě půle.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!