Proč je po 20 letech zapotřebí další změna přístupu k řešení pražské dopravy? Jaká pozornost bude věnována příměstské železnici nebo cyklodopravě? Co nahradí projekt Blanky 2? Marek Zderadička z IPRu prezentuje hlavní změny v připravovaných pražských koncepčních dokumentech. Ke změnám územního plánu navíc zítra a pozítří proběhnou dvě veřejné diskuze.
středa 10.12.: Prezentace změn 07 územního plánu sídelního útvaru hl. m. Prahy
V obsáhlém článku vydaném v časopise Stavebnictví (http://www.
V současnosti se připravují dva významné městské dokumenty: Metropolitní územní plán a aktualizace strategického plánu. Tyto dokumenty začínají reflektovat změnu paradigmatnu „stavíme, co můžeme“ směrem k udržitelnosti pro městský rozpočet i kvalitu života Pražanů. Praha přestává mít peníze na velké dopravní investice a začíná chápat, že udržitelná cesta leží jinde než v pokračování dosavadních plánů.
Zásadním bodem je přehodnocení koncepce kapacitních komunikací. Doposud nedokončené radiály jsou opuštěny (s výjimkou Radlické). Východní sekce městského okruhu (tzv. Blanka 2) je nahrazena dvojicí méně kapacitních komunikací (tzv. „Duál“): první již v zásadě existuje ve stávající ose Průmyslová – Kbelská, druhá v koridoru původní Blanky 2 (nepředpokládá ale přehnané kapacitní řešení).
V článku se dozvíte mnohem více o rozvoji městské železnice a dalších dopravních segmentech. Není třeba podrobně citovat: kvalita článku je v tom, že ve snesitelné délce nabízí důkladný vhled do „dopravní kuchyně“ pražských plánovacích dokumentů. Velmi doporučujeme přečíst si celé.
Malý sál Městské knihovny v Praze (Mariánské nám.)
Velký kinosál kina Atlas na Florenci v 19 hod
Malý sál kina Světozor
Oslavte s námi 20 let snah o udržitelnější města. Potkáme se v Kasárnách Karlín.
Nakrmte AutoMat
Podpořte nás a staňte se tak členy Klubu přátel AutoMatu!